Panda 4x4 Antartica
Hír megjelenése: 2013.09.24
Harminc éve, 1983-ban gurult ki az első Panda a szalonokból. Az eltelt három évtized alatt jó néhány változata született, összesen 400.000 darabot adtak el belőle. Most, az évforduló tiszteletére mutatják be Frankfurtban a Panda 4x4 Antartica modellváltozatot, mégpedig minden korábbi generációnál sikeresebb 4x4 Climbing felszereltségi szinten alapuló, limitált kivitelben. Az exkluzív Panda bicolor fényezése (fekete tetőlemez, fehér karosszéria), a szürke színű, gyémánt felületű 15 colos könnyűfém keréktárcsái, a narancssárga dísztárcsák, a ködfényszórók, a sötétített ablaküvegek és a narancssárga külső tükörház egy igen masszív városi kisautó benyomását kelti. Az image kialakításakor valószínűleg ez elsődleges cél is volt, hiszen az Antartica névhez egy olyan autó passzol, amire ha ránézünk és főleg beleülünk, el merünk vele indulni akár egy sarkkutató expedícióra is. És ha már megemlítettük a belsőt, térjünk ki néhány részletre is. A markáns külső megjelenést biztosító stílus tovább folytatódik az ajtó kinyitása után is, ahol a visszapillantó tükrökkel és a dísztárcsával harmonizáló szürke és narancssárga kárpitozást találunk. A háromszemélyes hátsó üléssor háttámlája 60/40 arányban osztható meg. A különleges modellhez igen sok extrát kínálnak alapfelszerelésben, így a magasságában állítható vezetőülést, az automatikusan aktiválódó összkerékhajtást, az ELD (elektronikus differenciálzár) funkcióval felvértezett ESC menetstabilizáló rendszert a csúszós útfelületeken való elindulás és haladás megkönnyítéséhez (valljuk be ez minimum követelmény, ha már az Antarktiszra indulunk :-) ) A Panda terepjárós tulajdonságait erősíti a hatfokozatú sebességváltó, amely miatt rövid első fokozatot kapott (főleg TwinAir motorok esetén), valamint az átdolgozott futómű (MacPherson rugóstag elöl, csatolt lengőkarok hátul). Mindezek hozzájárulnak a meredek emelkedőn való optimális elinduláshoz. Amit még meg kell említenünk az az alapfelszerelésként adott M+S (mud and snow) 175/65 R15 84T gumiabroncsok. A jeges és havas utak mellett a földutakon és az aszfalton is megfelelő tapadást biztosít ez a különleges abroncs úgy, hogy közben sem a fogyasztás sem a fenntartási költség nem nő. A Fiat Panda 4x4 Antartica limitált széria még 2013-ban forgalomba kerül, választhatóan a 0.9 TwinAir Turbo 85 LE benzines vagy az 1.3 MultiJet II 75 LE dízelmotorral. Mindkét erőforrást Start&Stop rendszerrel szerelték fel. - forrás: italiaspeed.hu