Érd,Kis-Duna utca 7-9.

Az új modellcsalád első tagja

Hír megjelenése: 2024.03.01
A FIAT új globális stratégiája - A FIAT vezérigazgatója, Olivier Francois bemutatta a márka termékkínálatának bővítését célzó program következő lépését: Az összes új modell ugyanarra a közös, globális platformra épül majd, így a világ minden pontján elérhetők lesznek. A FIAT tisztán elektromos és hibrid hajtásláncokkal, valamint belső égésű motorokkal szereli ezeket az új modelleket, hogy minden piacon a helyi adottságoknak leginkább megfelelő mobilitási megoldást kínálhassa ügyfeleinek. Az új modellcsalád első tagja 2024 júliusában mutatkozik be, majd ezt követően három éven át minden évben érkezik egy új modell.


A folyamatosan változó globális mobilitási piacon kétféle magatartással találkozhatunk: vannak, akik csak álmodoznak a szebb jövőről, és vannak azok, akik konkrét lépéseket tesznek a fenntarthatóbb, felelősségteljesebb holnap megvalósításáért. A FIAT most, a Panda által ihletett tanulmányautó-család bemutatásával bebizonyította, hogy a jövő már megérkezett.

Az első új modell világpremierjére idén júliusban kerül sor, majd ezt követően 2027-ig bezárólag minden évben egy-egy új típust leplezünk le. Az új modellcsaládra nem kisebb feladat vár, mint hogy meghódítsa a világ útjait, és kiteljesítse a márka modellkínálatát. A Stellantis jóvoltából a FIAT felhasználhatta a cégcsoport új, globális padlólemezét, amelyet a rá jellemző, olasz kreativitással – a szépséget egyszerű megoldással társítva – teljesített ki.

Az új globális termékstratégiát egy új videóban (amely ezen a linken elérhető) ismertette Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója, a Stellantis globális marketing igazgatója, aki egy vidám Pandával utazott el az „olaszországi Genfbe” (azaz a Brescia megyében található Ginevra településre), hogy onnan nyújtson áttekintést a márka közelgő modellújdonságairól. Nem véletlenül választotta a Pandát, amely az elmúlt több mint negyven évben alapvetően meghatározta a mobilitás élményét: az olasz kreativitás ezen jelképe szolgált ugyanis ihletadó forrásként a Fiat új tanulmányautóihoz.

„A FIAT egy globális márka, amely tavaly 1,3 millió autót értékesített, és amely stabilan vezeti az eladásokat a világ számos pontján.” – mondta Olivier Francois. „Globális szereplők vagyunk tehát, és ennek megfelelően következő lépésként a helyi gyártmányokról átállunk egy olyan, globális kínálatra, amelyet a világ minden pontján élvezhetnek majd ügyfeleink. Nagy izgalommal adunk Önöknek betekintést márkánk jövőjébe, méghozzá az igen közeli jövőjébe, hiszen legelső újdonságunkról már négy hónap múlva, a FIAT 125. évfordulójára rendezett ünnepségek keretében lerántjuk a leplet. Ezt az autót utána évről évre egy-egy újabb modell követi majd.”

Ezek az új autók mind ugyanazt a filozófiát képviselik: a funkcionalitás mit sem ér, ha nem okoz örömöt. Emellett technológiájuk is azonos lesz, hiszen ugyanarra a globális platformra épülnek, ami lehetővé teszi, hogy minden piacon a helyi igényeknek leginkább megfelelő új modelleket gyártsa és forgalmazza a FIAT. Azonban attól függetlenül, hogy hol tervezik meg ezeket a modelleket, a világ bármely pontján gyárthatók lesznek, és minden ügyfelünkhöz eljuthatnak.

Az egyedülálló „multi-energia platform” jóvoltából a következő generációs FIAT modellek tetszőleges hajtáslánccal készülhetnek, a tisztán elektromostól kezdve a hibriden át a belső égésű motorig. Ezen túlmenően az új modellcsalád hatékony helykihasználást és fenntartható anyaghasználatot biztosít majd. Az új modellek mindegyike teljességgel egyedi és eredeti módon fogja újraértelmezni azt a befogadó, megfizethető, zseniális szellemiséget, ami lehetővé tette a márka számára, hogy moduláris belső terű, különleges megjelenésű, erőteljes karakterű járműveket tervezzen és építsen.

A FIAT a „kevesebb több” szemléletet alkalmazva arra vállalkozik, hogy fenntarthatóbb és megfizethetőbb autókat gyártson. Ennek érdekében megszabadítja termékeit minden felesleges sallangtól, és csökkenti az olyan, szennyező anyagok alkalmazását, mint a króm, az ötvözetek, a bőr vagy az ülések szivacstöltete. Ezen felül megkettőzött figyelmet fordítunk az aerodinamikai hatásfokra – erről tanúskodik a Fastback tanulmányautó kialakítása –, valamint a FIAT zseniális olasz eredetiségére mindig is jellemző modularitásra.

Az utóbbit támogatja a transzverzális platform, valamint a (modelltől függően) akár 80 százalékban közös alkatrészek alkalmazása – például a belső térben –, ami a gyártást gazdaságosabbá teszi, és olyan előnyökkel jár az ügyfél számára, mint a megfizethetőség vagy a karakteres megjelenés.

Városi autó
A videóban bemutatott első tanulmányautó a FIAT új városi autója, a City Car. A jelenlegi Pandánál nagyobb modell (ha úgy tetszik, „Mega-Panda”) formatervét részben a márka szülőhelye: a torinói Lingotto épület és annak legendás, tetőn kialakított tesztpályája ihlette. A FIAT formatervezői a Lingotto jó néhány különleges jellegzetességéből merítettek ihletet az új formanyelv kialakításakor, a könnyű szerkezettől kezdve az optimális helykihasználáson át a világosságig. Emellett a „La Pista 500” tesztpálya ovális kialakítása az új modell belső terének több pontján is visszaköszön, a műszerfaltól kezdve a kijelzőn át az ülésekig.


A FIAT mindezek mellett külön hangsúlyt fektet a fenntartható anyagok, így többek között az újrahasznosított műanyagok vagy a bambuszból készített szövetek használatára. Továbbá arra is kísérletet tesz a márka, hogy elhárítsa a fenntarthatóbb mobilitás útjában álló akadályokat, így például egy kihúzható, majd automatikusan felcsévélődő töltőkábellel tenné egyszerűbbé a töltés folyamatát. Az emelt üléspozíció és a robusztus formaterv a világ minden pontján tökéletes társsá teszi ezt a kisautót, különösen a zsúfolt városi forgalomban. Ugyanakkor az új modell eléggé tágas és sokoldalú lesz ahhoz, hogy akár családi hétvégékre vagy nyaralásokra is útnak induljanak benne ügyfeleink.

Pick-Up
A pick-up a második tanulmányautó, amely megjelenik a videóban. A FIAT piacvezető márka Dél-Amerikában, a Strada pickup pedig Brazília abszolút legnépszerűbb járműve. A FIAT meggyőződése, hogy a jövőben ez a járműtípus globális szinten, így akár Európában is hasonló sikert arathatna.
A FIAT új pickup-tanulmánya örömteli, élvezetes köntösbe burkolja a funkcionalitást, és tökéletes társ lehet abban, hogy az emberek világszerte ismét felfedezzék, micsoda értéket képvisel a szabadidő az életükben. Az új modell az egész világot élvezetesebbé és praktikusabbá teheti. A pickupok karakterét a könnyű haszonjárművek funkcionalitásával és a szabadidőjárművek kényelmével kombináló új modell méreteiből adódóan a világ minden pontján ideális városi járműnek bizonyulhat. A szabadidős tevékenységek többek egyszerű hobbinál, ez a pick-up pedig tökéletesen felkészült arra, hogy ügyfeleink a lehető legteljesebb mértékben kiélvezhessék szabadidejüket.

Fastback
A márka két sikermodellje: a brazíliai Fiat Fastback, illetve a Közel-Keleten és Afrikában népszerű Fiat Tipo örökébe léphet az a Fastback (csapott hátú) modell, amely Latin-Amerika, a Közel-Kelet és Afrika mellett igazi globális modellként kíván sikert aratni – akár Európában is. A tanulmányautó a többi modellnél megismert, moduláris platformra épül, és határozottan sportos hangvételű. A Fastback az élő bizonyíték arra, hogy a FIAT képes anélkül fokozni fenntarthatósági eredményeit, hogy feladná a teljesítmény iránti elkötelezettségét: a kontúrokból áradó dinamizmus és a kifejezetten áramvonalas sziluett egyszerre csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és teszi a legtöbb szabadidőjárműnél modernebbé, fiatalosabbá a típus karakterét.

Szabadidőjármű
A videóban megjelenő negyedik tanulmányautó egy tágas családi szabadidőjármű – amolyan „Giga-Panda.” A FIAT mindig is úttörő szerepet vállalt a megfizethető, innovatív, fenntartható mobilitás terén, és ezzel összhangban ez a modell is kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy megfeleljen a családi járművekkel szemben támasztott követelményeknek. A FIAT SUV-tanulmánya hiánytalanul elégíti ki az ügyfelek legfontosabb elvárásait – a biztonságot, a sokoldalúságot és a tetszetős formavilágot –, és emellett tágas, robusztus konstrukcióval ajándékozza meg a családokat szerte a világon.


Kempingbusz
Az utolsó koncepciójármű maga a megtestesült élményautó, amely újraértelmezett dolce vita stílusával segít az embereknek ismét kapcsolatot teremteni egymással és a természettel. A tanulmány az 1980-as évek Fiat Panda modelljének élményekben gazdag funkcionalitása előtt tiszteleg, felidézve annak az autónak a sokoldalúságát, amely, bár városi járműnek született, magán viselte a szabadidőjárművek jellegzetes vonásait, és hűséges társként támogatta gazdáinak minden ambícióját.

forrás: Fiat.hu

Munkatársaink


Autócentrum Szabó | Fiat Szabó
Cím
2030 Érd, Kis-Duna u. 7-9.
Telefon
Nyitva tartás
Értékesítés:
Hétfő-Péntek: 08:00-17:00
Szombat: 09:00-13:00
Vasárnap: Zárva

Szerviz/Alkatrész:
Hétfő-Péntek: 08:00-17:00
Szombat-Vasárnap: Zárva
Kedves Ügyfeleink!
2024. dec. 7.-én (szombat) 8-16 óra közötti és 2024. dec. 14.én (szombat) 8-16 óra közötti nyitvatartással várjuk.

ÜNNEPEK ALATTI NYITVATARTÁS:
2024. dec. 21. (szombat) 9-13 óra között
2024. dec. 23. (hétfő) 8-16 óra között
2024. dec. 24. (kedd) ZÁRVA
2024. dec. 25. (szerda) ZÁRVA
2024. dec. 26. (csütörtök) ZÁRVA
2024. dec. 27. (péntek) ZÁRVA
2024. dec. 28. (szombat) ZÁRVA
2024. dec. 30. (hétfő) 8-16 óra között
2024. dec. 31. (kedd) ZÁRVA
2025. jan. 1. (szerda) ZÁRVA
2025. jan. 2 (csütörtök) 8-17 óra között

Visszahívást kérek



Weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk annak érdekében, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek.
Az adatvédelmi tájékoztató tartalmát megismertem. A tájékoztató ismeretében hozzájárulok a sütik használatához. További információk